Zakon o dostopnosti proizvodov in storitev

V skladu s slovensko in evropsko zakonodajo zagotavljamo skladnost s ZDIS in nudimo storitve digitalne dostopnosti, ki omogočajo prilagoditev spletnih strani, mobilnih aplikacij, digitalnih dokumentov in storitev za vse uporabnike, vključno z osebami z oviranostmi.

Kaj je ZDIS?

 

Zakon o dostopnosti proizvodov in storitev (ZDIS) izhaja iz Evropskega akta o dostopnosti (European Accessibility Act – EAA, Direktiva (EU) 2019/882), katerega cilj je izboljšati dostopnost digitalnih in fizičnih storitev za vse uporabnike, zlasti za osebe z oviranostmi. Zakon bo v Sloveniji v celoti stopil v veljavo junija 2025 in se nanaša tako na javni kot zasebni sektor.

 

Koga zavezuje ZDIS?

 

ZDIS se nanaša na zasebni in javni sektor, predvsem na podjetja in organizacije, ki ponujajo ključne digitalne in fizične storitve, kot so:

  • Bančni sektor in plačilni sistemi

  • E-trgovina in spletne storitve

  • Telekomunikacije

  • Prevozne storitve in javni transport

  • IT oprema, programska oprema in terminalne naprave

  • Storitve dostopa do avdiovizualnih vsebin

  • E-knjige in digitalno izobraževanje

 

Zahteve skladnosti po ZDIS

 

Podjetja in organizacije morajo zagotavljati, da so njihovi produkti in storitve dostopni v skladu z mednarodnimi standardi, kot so:

  • WCAG 2.1 AA smernice za digitalno dostopnost spletnih strani in aplikacij

  • ISO 9241-171 za ergonomijo interaktivnih sistemov

  • EN 301 549 – Evropski standard za IKT dostopnost

  • Dostopnost storitev na prodajnih mestih in v fizičnih okoljih

 

Pomen digitalne dostopnosti za ranljive skupine

 

ZDIS je posebej pomemben za ranljive skupine uporabnikov, ki imajo otežen dostop do izdelkov in storitev. Med njimi so:

  • Osebe z okvarami vida, ki uporabljajo bralnike zaslona ali potrebujejo prilagojene kontraste in pisave.

  • Osebe z okvarami sluha, ki potrebujejo podnapise, tolmače za znakovni jezik ali besedilne alternative za avdio vsebine.

  • Osebe z gibalnimi ovirami, ki potrebujejo prilagojene terminalne naprave in alternative za upravljanje spletnih storitev.

  • Osebe s kognitivnimi ovirami, ki potrebujejo enostavne in predvidljive uporabniške vmesnike.

 

Kazni za neskladnost

 

Inšpektor vas lahko oglobi, če:

  • ne zagotovite dostopnosti digitalnih produktov in storitev v skladu z zakonodajo,

  • ne objavite izjave o dostopnosti,

  • ne zagotovite povezave za povratne informacije za uporabnike.

 

Kako zagotoviti skladnost z ZDIS?

 

Podjetja in organizacije morajo izvesti presojo digitalne dostopnosti in prilagoditi svoje storitve skladno z zahtevami ZDIS. To vključuje:

  • Analizo skladnosti z mednarodnimi standardi za dostopnost

  • Tehnične prilagoditve spletnih strani, mobilnih aplikacij in digitalnih storitev

  • Svetovanje pri prilagajanju fizičnih storitev in prodajnih mest

  • Izobraževanje in usposabljanje zaposlenih

  • Kontinuirano spremljanje skladnosti in izboljšave

 

Kako vam lahko pomagamo?

 

Naša ekipa strokovnjakov, ki ima 15 let izkušenj na področju digitalne inkluzivnosti in dostopnosti, vam pomaga doseči popolno skladnost z zakonodajo:

  • Analiziramo digitalno skladnost in dostopnost spletnih strani in aplikacij ter identificiramo pomanjkljivosti.

  • Pomagamo pri izpolnjevanju zahtev digitalne zakonodaje in standardov.

  • Zagotavljamo strokovno svetovanje in pripravo dokumentacije.

  • Zagotovimo ustrezno tehnično in grafično implementacijo oz. prilagoditev spletne strani ali pri tem pomagamo vašim programerjem.

  • Izvajamo kontinuirane sprotne preglede za trajnostno ustreznost digitalnih rešitev.

Brezplačna konzultacija​

Kontaktirajte nas za brezplačno konzultacijo o vaši digitalni dostopnosti. Skupaj ustvarimo inkluzivno digitalno izkušnjo.​